Meestgestelde Vragen

Bestellen

  • Voor wie is de webshop bedoeld?
    • De website is bedoeld voor zowel de particuliere- als zakelijke- markt. De onlinesite is voor iedereen toegankelijk.
  • Hoe kan ik een ‘online’ bestelling plaatsen?
    • Bestellen in 3 stappen.
      1. Leg een artikel in je winkelwagen.
      2. Vul je gegevens in (controleer je bestelling).
      3. Reken je bestelling af.
  • Kan ik zowel zakelijk als particulier een bestelling plaatsen?
    • Ja, dat is mogelijk. De website is bedoeld voor zowel de particuliere- als zakelijke- markt.
  • Zijn de getoonde prijzen incl. BTW?
    • Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.
  • Bestaat mijn bestelling uit meerdere dozen?
    • Het kan zijn dat uw bestelling uit meerdere dozen bestaat. U kunt dit terugvinden bij de productkenmerken.
  • Wat zijn de verzendkosten per artikel? 
    • Alle informatie over de verzendkosten kunt u vinden op deze pagina.
  • Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
    • U kunt tijdens het afrekenen zelf een bezorgadres kiezen. Dit mag ook een ander afleveradres zijn als het factuuradres. Als de order eenmaal geplaatst en betaald is, is het niet meer mogelijk het adres te wijzigen.  
  • Kan ik mijn bestelling nog op een ander adres laten bezorgen?
    • Heeft u een verkeerd adres ingevuld? Zodra de bestelling geplaatst is, is het niet meer mogelijk om het adres te wijzigen. Wij verzoeken u op dat moment contact op te nemen met de vervoerder om te kijken wat nog mogelijk is.
  • Wat is het minimumorderbedrag van een online bestelling?
    • Bestellen is mogelijk vanaf € 29,- voor Nederland, België en Duitsland. Voor de overige landen is het mogelijk te bestellen vanaf € 29,-.
  • Hoe kan ik mijn online bestelling volgen?
    • Op het moment dat de bestelling bij ons ontvangen, en verwerkt is, ontvangt u een Track & Trace link van DPD. Zodra de bestelling bij DPD ontvangen is wordt het ingescand en kunt u uw pakket volgen. Let op! De tracking link werkt pas later op de dag/ in de avond, bij niet functioneren van de tracking link kijkt u later op de dag even weer.
  • Ik heb een online bestelling gedaan maar geen factuur/bevestiging ontvangen.
    • Door een e-mail te sturen naar info@royalchristmas.nl waarin u duidelijk uw naam en afleveradres vermeldt wordt de pdf-factuur u alsnog toegezonden. Let erop dat u exact de naam + afleveradres zoals opgegeven bij uw bestelling doorgeeft! Zo kunnen wij uw pdf-factuur snel opzoeken.
  • Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
    • Als de bestelling eenmaal geplaatst en betaald is, is het helaas niet meer mogelijk dit te wijzigen. U dient dan onze retourprocedure te volgen.
  • Kortingscode gebruiken in de webshop
    • Mail ons de artikelen die u wilt bestellen, op basis van te bestellen artikelen verschaffen wij u een kortingscode om te gebruiken in onze webshop.
  • Kan ik een stapje terug doen in de Webshop?
    • Uw browser kan hierbij een foutmelding geven. Sluit de browser helemaal af en begin opnieuw met uw bestelling. Onze excuses voor het ongemak.
  • Welke informatie dien ik te melden bij vragen over een bestelling?
    • Vermeldt altijd uw factuurnummer. Het factuurnummer begint met 2024-xxxx-xx. Des te meer informatie wij van u hebben des te sneller wij u van dienst kunnen zijn.
  • Kan ik het geld ook overmaken en zo ja naar welke bank?
    • U kunt ook kiezen voor overboeking aan de hand van een factuur, dat kan naar de Rabobank of de ING-bank in Nederland. Voor klanten in Duitsland is het mogelijk om over te boeken naar de Deutsche bank in Leer. En de klanten uit Groot-Brittannië kunnen in Ponden overboeken naar onze vreemde valutarekening in ponden bij de ING-bank Nederland. Zie pagina overboeking/ factuur.
  • Is het mogelijk na de levering te betalen?
    • Alle bestellingen dienen direct online betaald te worden. Voor instellingen, scholen en overheidsinstanties is er de mogelijkheid om op rekening te bestellen, de factuur dient wel voor levering betaald te worden.
  • Krijg ik na een online bestelling een bevestiging?
    • Ja, na de bestelling krijgt u automatisch een bevestiging dat uw bestelling wordt verwerkt. Ook krijgt u per e-mail een orderbevestiging toegestuurd met een overzicht van uw bestelling in PDF. Dit is tevens uw factuur.

 

Levertijd + Bezorging/ Ophalen

 

  • Wat zijn de verzendkosten?
    • Lijst met de verzendkosten kunt u hier vinden.
  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    • Lijst met levertijden kunt u hier vinden.
  • Wat is de levertijd van mijn bestelling als het met een pallet verstuurd wordt?
    • Lijst met levertijden kunt u hier vinden.
  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik de bezorger gemist heb?
    • Houdt uw tracking link in de gaten, om te kijken wanneer het pakket weer wordt aangeboden, of dat u het op kunt halen bij het depot van DPD/ of een DPD pick-up Parcel Shop.
  • Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt?
    • Nee, dit is niet mogelijk.
  • Kan ik mijn bestelling ook ’s avonds laten bezorgen?
    • Nee, DPD heeft hier geen optie toe.
  • Kan ik een bezorgdatum kiezen?
    • Nee, zodra wij de bestelling ontvangen hebben wordt dit zo spoedig mogelijk naar u verstuurd.
  • Door welke vervoerder wordt mijn pakket geleverd?
    • DPD levert de pakketten. Mocht het een grotere bestelling zijn wordt het door DHL op een pallet bezorgd.
  • Kan er ook op een ander adres geleverd worden als het factuuradres?
    • U kunt tijdens het afrekenen zelf een afleveradres kiezen. Het is mogelijk om deze af te laten wijken van het factuuradres.
    • Als de order eenmaal geplaatst en betaald is, is het niet meer mogelijk het afleveradres te wijzigen. Wat gebeurt er als ik producten bestel met een verschillende levertijd?
    • Wij nemen contact met u op. U kunt er dan zelf voor kiezen om uw bestelling in gedeeltes te ontvangen of in één keer.
  • Is het ook mogelijk mijn bestelling buiten Europa te laten bezorgen?
    • Wij kunnen alleen pakketten en pallets binnen Europa versturen.
  • Kan ik mijn bestelling zelf op komen halen, of door middel van een koerier?
    • Dit is in overleg mogelijk. Graag verzoeken wij u om een e-mail te sturen naar info@royalchristmas.nl met deze vraag.
  • Hoelang duurt een zending?
    • Dit is afhankelijk van het tijdstip dat u besteld en waar uw bestelling naar toe moet. In de webshop staat per land aangegeven hoelang de verzending ongeveer gaat duren en wat de kosten zijn. Zie ook de link: Verzendkosten Let wel goed op dat er verschil zit tussen het kostenloos versturen van een normale kunstkerstboom of een grote kunstkerstboom (450 cm / giant tree) per pallet. In de weekenden wordt er niet geleverd. Voor palletleveringen moet u rekening houden met 2 extra werkdagen levertijd.
  • Als het pakket bezorgd wordt en er is niemand thuis?
    • De aantal aflevering pogingen kunt u hier op deze pagina vinden.
  • Ik heb een boom besteld maar bij aankomst bleek het een andere te zijn.
    • Als blijkt dat u door onze fout een verkeerde kunstkerstboom heeft ontvangen dan zorgen wij ervoor dat de kunstkerstboom wordt opgehaald en dat de juiste naar u verzonden wordt. Alle kosten nemen wij dan voor onze rekening.

 

Ruilen en Retourneren

 

  • Ik heb een kapot en/ of incompleet product ontvangen. Hoe wordt dit opgelost?
    • Stuurt u een e-mail naar: info@royalchristmas.nl en legt u daarin het probleem uit. Vermeld ook duidelijk uw ordernummer beginnende met 2024-xxxx-xx Wij zullen het probleem zo spoedig mogelijk proberen op te lossen. Geeft u alstublieft wel duidelijk door om wat voor onderdeel het gaat. Voeg eventueel foto(s) toe aan de e-mail om dit te verduidelijken. Indien het een tak of takken betreft, geeft u duidelijk door om welke tak(ken) het betreft. Alle takken hebben een eigen kleur of letter.
  • Ik heb een artikel besteld maar bij aankomst bleek het een andere te zijn dan ik besteld dacht te hebben.
    • Stuurt u een e-mail naar: info@royalchristmas.nl en legt u daarin het probleem uit.
    • Vermeld ook duidelijk uw ordernummer beginnende met 2024-xxxx-xx En voeg graag een foto toe van de ontvangen doos, zodat wij het artikelnummer kunnen zien. Als blijkt dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen dan zorgen wij ervoor dat u alsnog het juiste artikel ontvangt. 
  • Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn bestelling?
    • De klant is zelf verantwoordelijk voor het retourneren van de bestelling en is dan ook vrij om te kiezen met welke vervoerder dit gebeurt. De kosten verschillen per vervoerder.Mijn bestelling bestaat uit meerdere dozen. Hoe kan ik dit retourneren?
    • U dient de retourprocedure te volgen om vervolgens alle dozen retour te sturen.
  • Is het mogelijk mijn artikel te ruilen?
    • U kunt het artikel omruilen door het artikel te retourneren (zie retourprocedure) om vervolgens een ander artikel te bestellen en te betalen. De retourkosten komen wel voor uw eigen rekening.
  • Klopt het dat er een retourtermijn van 14 dagen is?
    • U heeft het recht om de bestelling te herroepen en retour te sturen binnen onze retourtermijn van 14 dagen.
  • Moet de klant de kosten voor het retourneren zelf betalen?
    • De klant is zelf verantwoordelijk voor het retourneren van het artikel en draait dus ook voor de kosten hiervan op. 
  • Klopt het dat er een zichttermijn is van 14 dagen?
    • Ja, dat is correct. Wettelijk kunt u de internetbestelling terugsturen binnen 14 dagen na ontvangst. 
  • Wat is mijn herroepingsrecht?
    • De klant kan de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.Kan ik mijn zakelijke bestelling ook retourneren?
    • Het retourneren van een zakelijke aankoop is niet mogelijk. Er bestaat niet zoiets als herroepingsrecht voor bedrijven. Dit is wettelijk Europees geregeld.Ik heb per ongeluk doos A (of B) van mijn bestelling geweigerd. Wat nu?
    • Heeft u per ongeluk een doos geweigerd, mail dan direct naar info@royalchristmas.nl met in de email vermeld welke doos of dozen u wel heeft ontvangen, de letters staan groot op de zijkant van de doos vermeld.  
  • Hoelang duurt het alvorens ik het totaalbedrag terug ontvang op de rekening?
      • Wij storten uw geld zo spoedig mogelijk terug. Uiterlijk 14 dagen nadat het artikel bij ons retour is ontvangen en uw retour is verwerkt.

 

Garantie

 

  • Wat is de garantie op mijn artikel?
    • Op verlichting kunnen wij geen garantie geven. Deze heeft immers ook 3 maanden gefunctioneerd. Mocht de verlichting bij aankomst van de kunstkerstboom al niet goed functioneren dan krijgt u uiteraard een nieuw exemplaar toegestuurd. Is dit laatste het geval neem dan direct contact met ons op. Wij proberen het altijd zo goed mogelijk voor onze klanten op te lossen.
  • Mijn bestelling is defect. Wat kan ik doen?
    • Graag een e-mail sturen naar: info@royalchristmas.nl onder vermelding van uw ordernummer beginnende met 2024-xxxx-xx Dan gaan wij een oplossing voor u zoeken.
    • De voorwaarde is wel dat het artikel rechtstreeks bij Royal Christmas aangekocht is.
  • Ik heb een boom besteld maar na 3 maanden doet de verlichting het niet meer. Heb ik hier garantie op?
    • Op verlichting kunnen wij geen garantie geven. Deze heeft immers ook 3 maanden gefunctioneerd. Mocht de verlichting bij aankomst van de kunstkerstboom al niet goed functioneren dan krijgt u uiteraard een nieuw exemplaar toegestuurd. Is dit laatste het geval neem dan direct contact met ons op. Wij proberen het altijd zo goed mogelijk voor onze klanten op te lossen.
  • Zit er garantie op de Fairybell - Vlaggenmastbomen?
    • Ja u heeft 3 jaar Garantie en After Sales Service. Als u een probleem heeft met uw Fairybell - vlaggenmastverlichting, dan kunt u hiervoor terecht bij Fairybell zelf. Bekijk deze servicepagina om uw probleem met uw Fairybell - vlaggenmastverlichting te verhelpen: https://hemsson.typeform.com/to/PfffA6

 

Zakelijk

 

  • Eigen merk Royal Christmas voor Europa
    • Het is mogelijk om als wederverkoper de artikelen van Royal Christmas te verkopen. Neemt u hierover contact op met Dennis: dennis@royalchristmas.nl
  • Kan ik op factuur bestellen als zakelijke klant?
    • Mocht u graag een factuur willen ontvangen, dan kan u een e-mail sturen naar info@royalchristmas.nl met uw bestelling en klantgegevens. U ontvangt een factuur die u via overboeking kunt betalen. Zodra de betaling bij ons binnen en verwerkt is wordt de bestelling verzonden.
  • Ik heb een btw-nummer. Word ik dan vrijgesteld van de btw?
    • Voor landen buiten Nederland is het mogelijk om een geldig btw-nummer in te vullen, zodat u geen btw hoeft te betalen. Onze webshop is gekoppeld met de website van VIES (Europese commissie) ter controle van de geldigheid van een ingevuld BTW-nummer.
  • Waar kan ik mijn btw-nummer invullen?
    • Tijdens het invullen van de klantgegevens voor uw bestelling kan het BTW-nummer ingevuld worden in het veld “btw-nummer”. Na het invullen zal deze worden gecontroleerd op geldigheid bij de VIES (Europese commissie).

 

Betalen

 

  • Wat zijn de betaalmethoden waar ik uit kan kiezen?
    • Creditcards (Mastercard, Visa / V-Pay / Carte Bleue en American Express)
    • Overboeking aan de hand van een factuur
    • iDEAL betalen
    • PayPal (LET OP! Het is in onze webshop mogelijk om te betalen met PayPal tot maximaal orderbedrag van € 950,- incl. BTW.)
    • Giropay
    • Apple Pay
    • Bancontact / Mr. Cash
    • Sofort Banking (Sofort Uberweisung)
    • Trustly
    • E-Factureren
    • PIN (kerstwinkel in Winschoten)
    • Belfius
    • Dotpay
    • EPS Uberweisung
    • KBC
    • Maestro
    • Mybank
  • Kan ik ook in een andere valuta als de Euro betalen?
    • Het is op dit moment alleen mogelijk om in Euro’s te betalen.
  • Veilig betalen - SSL codering
    • Onze gehele webshop is beveiligd middels SSL-codering. Alle data, inclusief uw klantgegevens/ ordergegevens, worden versleuteld verzonden. U hoeft zich geen zorgen te maken m.b.t. privacy/ veiligheid van uw klant + ordergegevens. Zie ook het slotje boven in de adresbalk van uw browser.
  • Is het mogelijk om achteraf te betalen?
    • Nee, de bestelling dient volledig betaald te zijn alvorens er iets opgestuurd wordt.Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
    • De prijzen op onze website zijn inclusief BTW.
  • Hoelang duurt het voor jullie mijn betaling hebben ontvangen?
    • De betaling van de online bestellingen staat direct op onze rekening en wordt daarna direct gereed gemaakt om te verzenden (mits het artikelen voorradig is).Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik hier een kopie van krijgen?
    • Uiteraard, graag een e-mail sturen naar: info@royalchristmas.nl met daarin duidelijk alle klantgegevens waarmee u uw bestelling geplaatst heeft.
  • Kan ik ook betalen in termijnen?
    • Het is niet mogelijk om artikelen in termijnen te betalen.
  • Ik moet nog een restbedrag voldoen. Hoe kan ik dit doen?
    • Neem contact met ons op via info@royalchristmas.nl wij kunnen een betalingsverzoek voor u maken en dan kunt u dit betalen.
  • Welke betaalmogelijkheden worden er op de site aangeboden?
    • De volgende betaalmogelijkheden worden er aangeboden: Creditcard (Mastercard, Visa en American Express) Overboeking aan de hand van een Factuur, iDEAL betalen, PayPal, Giropay, Apple Pay, Mr. Cash voor België, Sofortuberweisung voor Duitsland, Trustly voor Scandinavische landen/ aangesloten banken. Zie overboekingen.

 

Klantbeoordelingen

 

 

Producten

 

  • Waar kan ik een product van Royal Christmas kopen?
    • Online in de webshop en indien geopend in onze kerstwinkel te winschoten.
  • Waarom een kunstkerstboom kopen? 5 redenen!
    • Niet van echt te onderscheiden.
    • Een kunstkerstboom gaat een leven lang mee. Dat is een duurzame gedachte.
    • U hoeft de deur niet uit voor een kunstkerstboom. Online bestellen is snel en eenvoudig in onze webshop.
    • De kunstkerstboom met scharnierconstructie/ uitklapsysteem staan in een handomdraai. Kiest u voor een kunstkerstboom met LED-lampjes er al in? Dan bent u nog sneller klaar ben kunt u beginnen met decoreren.
    • Kale plekken? Naalduitval? Prikkende naalden? Niet bij een kunstkerstboom!
  • Zijn alle artikelen die online staan op voorraad?
    • Alle artikelen online zijn op voorraad. Tenzij anders vermeldt, bijv. “Leverbaar vanaf 1 september 2024”. Kijkt u rond die tijd terug of u het artikel dan kunt bestellen.
  • Kan ik de artikelen ook buitenshuis gebruiken?
    • Het is mogelijk om de kunstkerstboom zonder verlichting buiten te gebruiken.
    • De kunstkerstbomen zijn hoofdzakelijk bedoeld voor binnen gebruik. Echter kunnen ze wel buiten gebruikt worden, alleen zal de levensduur hierdoor korter zijn. Dit geldt tevens voor onze kransen en guirlandes.
  • Is het mogelijk een lege opbergdoos te bestellen?
    • Ja, u ontvangt dan een luxe opbergdoos met als afmeting 120 x 40 x 40 cm.
    • U kunt uw aanvraag mailen naar; info@royalchristmas.nl
  • Bestaat het door mij bestelde artikel uit meerdere dozen?
    • Het is mogelijk dat uw artikel uit meerdere dozen bestaat, dit is afhankelijk van de grootte. U kunt dit terugvinden bij de productkenmerken van het door u gekozen artikel.
  • Worden alle bomen in een Royal Christmas opbergdoos geleverd?
    • Ja alle kunstkerstbomen worden geleverd in 1 of meerdere Royal Christmas opbergdozen van het merk Royal Christmas.
  • Zijn alle vlaggenmastbomen inclusief mast?
    • De vlaggenmastbomen van 3 en 4 meter zijn inclusief mast van fiberglas en metalen grondpin. De vlaggenmastbomen van 6, 8 en 10 meter worden exclusief mast geleverd. Deze kunt u wel los bij ons bestellen. Zie de vlaggenmastbomen/ Fairybell productcategoriepagina. (2024 - verkopen op dit moment geen Fairybell meer)
  • Voldoen jullie artikelen aan de brandveiligheidseisen?
    • Onze kerstartikelen voldoen aan de Europese- en Nederlandse geldende brandveiligheidseisen. NEN EN 71-2, NEN EN 60-65, NEN EN 60-66.
  • Is het mogelijk om een brandveiligheidscertificaat te ontvangen in PDF?
    • Nadat u uw bestelling geplaatst heeft kunt u een e-mail sturen naar info@royalchristmas.nl met het verzoek om een brandveiligheidscertificaat in PDF te ontvangen. Vermeld u duidelijk uw factuurnummer en klantgegevens, zodat wij kunnen kijken welke artikelen u heeft besteld,  en we het juiste certificaat naar u kunnen sturen.
  • Kan ik een kapot lampje in een kunstkerstboom vervangen?
    • De (Smart) LED verlichting/ (Smart) LED-lampjes kunnen niet worden vervangen. De lampjes zitten er vast in en zijn niet uitwisselbaar.
    • Hoe zuinig is de LED verlichting van de kunstkerstbomen / kerstartikelen?
      • De (Smart) LED verlichting/ (Smart) LED-lampjes is energiezuinig, een kunstkerstboom verbruikt tussen de 1 a 2 euro stroom per Kerstseizoen.
    • Als 1 lampje kapot gaat gaan dan alle lampjes uit?
      • Nee de rest van de lampjes blijven gewoon branden. Alleen als u het lampje uit de houder haalt wordt de connectie verbroken en gaat het hele snoer uit.
    • Kan ik een kapot lampje in de boom met LED verlichting makkelijk vervangen?
      • Nee, de (Smart) Ledverlichting/ (Smart) LED-lampjes kunnen niet worden vervangen

     

    Tweedekans producten  

      • Showroommodellen worden soms bij ons op de webshop aangeboden.

    Over Royal Christmas

     

    • Wie is Royal Christmas?
    • Royal Christmas is de merknaam voor de kerstartikelen (zoals kunstkerstbomen, guirlandes en kransen) van Group Veldpape. Royal Christmas produceert de kerstartikelen zelf in China onder de merknaam Royal Christmas. De kerstartikelen worden wereldwijd verkocht in ongeveer 88 landen. U kunt Royal Christmas kerstartikelen aanschaffen bij tuincentra, bouwmarkten en kerstwinkels en sinds 2001 kunt u het ook rechtstreeks online bij ons kopen in de webshop: www.kunstkerstboom.nl
    • Onze webshop en Royal Christmas voor zakelijke markt

      • Kerstwinkel bezoeken
      • Wat zijn de openingstijden van de kerstwinkel?
      • Wat is het adres van de kerstwinkel?
      • Kan ik alle artikelen ook in de kerstwinkel bekijken?
      • Kan je vanuit de kerstwinkel ook een kunstkerstboom kopen en meenemen?
      • Showroom Winschoten - bezoek op afspraak
      • Royal Christmas - Catalogus aanvragen
    • Catalogus aanbiedingen
      • In het begin van het jaar wordt er een catalogus uitgebracht. In deze catalogus staat de gehele collectie van Royal Christmas. Deze catalogus is niet voor de particuliere klant. Er moet voor minimaal € 3.500, - excl. BTW worden afgenomen anders komt de klant hier niet voor in aanmerking.
    • Kaarten voor de beurs
      • Als u geïnteresseerd bent in een toegangskaart voor de beurs Christmas World in Frankfurt am Main stuurt u een e-mail naar info@royalchristmas.nl
    • Wat is er zo bijzonder aan de collectie van Royal Christmas?
      • Royal Christmas is expert op het gebied van kunstkerstbomen en andere kerstartikelen binnen en buiten Europa. De +400 modellen kunstkerstbomen worden door ons zelf geproduceerd en ontwikkelt in China onder de merknaam Royal Christmas.
    • Persberichten/ PR
      • Royal Christmas in de media
      • Best geteste kunstkerstboom - Algemeen Dagblad
    • Is er nog verdere informatie beschikbaar?
      • Voor vragen en/ of informatie kunt u ons altijd mailen info@royalchristmas.nl U krijgt dezelfde dag nog antwoord op uw vraag. Of neem telefonisch contact met ons op en de medewerkers zullen u vriendelijk te woord staan.

     

    Advies Kerstballen

      • Advies Kerstballen en verlichting:
        • Micro lampjes 100 lamps - Hele kleine lampjes, vandaar benaming micro, is de traditionele verlichting die al jaren op de markt is, en is uitsluitend voor binnen gebruik.
        • Cluster verlichting lampjes - meerdere types als 1152 lampjes. Snoer met veel micro lampjes wat voor een mooie lichtverdeling zorgt met veel lampjes bij elkaar. Is voor binnen en buiten gebruik.
        • Connector led 100 lamps - koppelbare ledverlichting is energiezuinig, heeft een warme uitstraling en kan 5 x 100 lampjes aan elkaar worden verbonden. Is voor binnen en buiten gebruik.
        • LED verlichting - Verlichting wat gebruikt maakt van zuinige LED-lampjes i.p.v. bijv. gloeilampjes. Is voor binnen en buiten gebruik.
        • Curtain / Gordijn 1776 is LED verlichting die speciaal is gemaakt voor Giant trees en grote bomen vanaf 300 cm, 360 cm, en 450 cm. De verlichting heeft een afmeting van 2 x 6 meter en kunt u eenvoudig in de boom monteren. Is voor binnen en buiten gebruik.
        • Gordijn LED 100 lamps koppelbare ledverlichting is energiezuinig, heeft een warme uitstraling en kan 5 x 100 lampjes aan elkaar worden verbonden. Is voor binnen en buiten gebruik.
    Hoogte boom Advies kerstballen Advies verlichting
    120 cm   48 stuks =   4 doosjes                100 lampjes
    150 cm   60 stuks =   5 doosjes                100 lampjes
    180 cm   72 stuks =   6 doosjes   200  -   300 lampjes
    210 cm   96 stuks =   8 doosjes   300  -   400 lampjes
    240 cm 144 stuks = 12 doosjes   400  -   500 lampjes
    270 cm 216 stuks = 18 doosjes   500  -   700 lampjes
    300 cm 288 stuks = 24 doosjes   800  - 1200 lampjes
    360 cm 360 stuks = 30 doosjes 1000  - 1500 lampjes
    450 cm 432 stuks = 36 doosjes 1200  - 1700 lampjes

    Stroomverbruik artikelen:

                 Artikel Stroomverbruik
                 Giant tree     175 Watt
                 warm LED bomen       20 Watt
                 Prelit bomen       90 Watt
                 Guirlandes warm LED
          20 Watt
                LED light       0.02w ( 70L=1.4W, 100L=2W, 200L=4W)

     

    Energielabel warm LED
    Advies Kerstballen Giant tree:

    Giant Tree PVC     Advies Ballen: Giant Tree PE / PVC Advies Ballen:
      440 cm 510 400 cm 510
      440 cm + LED   1176 510 400 cm + LED 1176 510
      510 cm 510 500 cm 510
      510 cm + LED   1176 510 500 cm + LED 1176 510
      580 cm 800 600 cm 800
      580 cm + LED   3552 800 600 cm + LED 3552 800
      650 cm 800 700 cm 850
      650 cm + LED   5328 800 700 cm + LED 5328 850
      720 cm 850 800 cm 1000
      720 cm + LED   7104 850 800 cm + LED 7104 1000
      790 cm 1000    
      790 cm + LED   7104 1000    
      860 cm 1200    
      860 cm + LED   7104 1200    
      930 cm 1300    
      930 cm + LED   7104 1300    
    1000 cm 1500    
    1000 cm + LED   8880 1500    
    1070 cm 1600    
    1070 cm + LED   8880 1600    
    1140 cm 1700    
    1140 cm + LED   8880 1700    
    1210 cm 1800    
    1210 cm + LED 10656 1800    

Al 50 miljoen kunstkerstbomen verkocht sinds 1936!